پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4047
-
الف
+

نمایش پنج فیلم از سینمای گرجستان در جشنواره جهانی فجر

پنج فیلم از سینمای گرجستان در بخش «مروری بر سینمای گرجستان» جشنواره جهانی فجر به نمایش در می‌آید.

پنج فیلم از سینمای گرجستان در بخش «مروری بر سینمای گرجستان» جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال بخش «مروری بر سینمای گرجستان» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود که در این بخش منتخبی از بهترین فیلم ها از فیلمسازان شاخص این کشور به نمایش در می آید.

امسال در بخش «مروری بر سینمای گرجستان» ۵ فیلم با نام های «دده»، «خانه دیگران»، «خیبولا»، «لوکا» و «مادر مخوف» به نمایش در می‌آید.

فیلم «دده» به کارگردانی مریم خاچوانی محصول ۲۰۱۷ گرجستان و قطر و یکی از فیلم‌های ستایش‌شده گرجستان در چند سال اخیر است.

«دده» برنده جایزه یونسکو از مراسم جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ۲۰۱۷ و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره فیلمخانه هنر باتومی گرجستان ۲۰۱۷ است و از جشنواره فورت لادردیل آمریکا ۲۰۱۷ برنده جایزه تولید شد.

«دده» سال گذشته میلادی در جشنواره جهانی کارلووی واری جمهوری چک نیز مورد تحسین قرار گرفت و همان سال جشنواره مون پولیه در فرانسه جایزه تماشاگران بهترین فیلم را به «دده» اهدا کرد.

«لوکا» به کارگردانی گیورگی بارابادزه محصول ۲۰۱۶ گرجستان است.

«مادر مخوف» به کارگردانی آنا اوروشادزه محصول ۲۰۱۷ گرجستان و استونی است و گرجستان سال گذشته میلادی این تریلر روان‌شناختی را به بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان معرفی کرد.

«مادر مخوف» در جشنواره‌های لوکارنو و سارایوو ۲۰۱۷ درخشید و به‌ترتیب جوایز بهترین فیلم اول و «قلب سارایوو» ی بهترین فیلم را برنده شد. این فیلم در یازدهمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک اسکرین نیز دو جایزه به دست آورد: بهترین بازیگر زن برای ناتا موروانیدزه و جایزه بزرگ داوران برای اوروشادزه.

«خیبولا» ساخته گیورگی اواشویلی محصول ۲۰۱۷ گرجستان، فرانسه، آلمان دیگر فیلمی است که از سینمای گرجستان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.

درام تاریخی «خیبولا» در جشنواره‌های بین‌المللی هند و کارلووی واری ۲۰۱۷  به نمایش درآمد. در این فیلم حسین محجوب بازیگر ایرانی نقش‌آفرینی می‌کند.

این فیلم بیش از پنجاه جایزه بین‌المللی گرفت و نامزد جایزه کشف اروپایی سال از آکادمی فیلم اروپا بود.

«خانه دیگران» به کارگردانی روسودان گلورجیدزه، محصول ۲۰۱۶ گرجستان، اسپانیا، روسیه و کرواسی نیز در این بخش به نمایش درمی آید.

«خانه دیگران» اولین فیلم بلند داستانی گلورجیدزه تا حدی یک زندگینامه شخصی است.

این فیلم جوایز متعددی کسب کرد و از فیلم‌های مهم معاصر سینمای گرجستان است. «خانه دیگران» در سال ۲۰۱۷ نماینده گرجستان در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود و جایزه بخش مسابقه «شرق غرب» از جشنواره کارلووی واری، جایزه «اسپاتلایت» از انجمن فیلمبرداران آمریکا در سال ۲۰۱۷، جایزه دستاورد در فیلمبرداری از مراسم اهدای جوایز آسیاپاسیفیک را در کارنامه دارد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر